söndag 1 november 2009

Ännu en helg borta.

Vad det är härligt med helg! De är alldeles för korta bara. Hela veckan har jag bara slappat här hemma. Inga barn. Inget syskonbråk. Lugnt och skönt. Vissa kvällar alldeles för lugnt för mig. Har haft lite myror i benen måste jag erkänna.
I onsdags kom min kompis Camilla och hälsade på. Hon bor med sin familj uppe vid Vänern och det blir tyvärr inte så ofta vi träffas. Men ändå är det så lätt att prata med henne och det känns som om det var igår vi pratade. Beställde hem mat och snackade skit hela kvällen. Bara hon och jag. Härligt!
I fredags stämplade jag ut lite tidigare än vanligt och gjorde en massa ärenden och hann även med ett besök hos frissan. Det blev inte som jag tänkt mig men det växer ju ut igen. Inget att hänga läpp över. Värre saker har hänt. NOT!
Lördagen tillbringade jag med goa mamma på Entré i Malmö. Mycket shopping blev det, en god lunch och en stor latte innan hemfärd. Lite julklappar köptes och jag hittade mycket att lägga till på min önskelista. Lagerhaus är absolut en favoritaffär och presentkort där vore inte fel. Jag unnade mig själv bl.a en parfym från Dolce & Gabbana - 649 kr. Så mycket har jag aldrig gett för en parfym förr och kommer aldrig mer att köpa en så dyr parfym. Men gott luktar den! Nu varar den väl i 5-6 år...
När vi kom till Esprit fick jag tvinga mig själv att titta bort för då hade jag redan spräckt min månadsbudget och där brukar jag alltid hitta något jag vill ha.
Igår hängde jag på Ulrika o Ingvar på 70-talsfest i parken i Skurup. Mycket god mat var det och två liveband spelade. Inte min favoritmusik kanske men helt ok. En trevlig kväll som blev en sen natt/tidig morgon och idag är jag inte den piggaste varelsen på jorden, men har ändå varit social på ett tupperwareparty hos min moster i Skivarp. Nu har jag barnen igen i en vecka och det blir mys varenda dag för förra veckan saknade jag dem otroligt mycket. Tror att det var för att jag inte gjorde så mycket om kvällarna och hade tid att tänka efter. Får nog hitta någon hobby som skingrar tankarna. Skulle tro att mina pärlboxar åker fram nästa vecka när jag lämnat barnen igen. Så om någon vill göra lite smycke så är ni välkomna hem på lite hobbyverksamhet, kaffedrickande och socialt umgänge. Min dörr står öppen!
Kram på er allihopa!

4 kommentarer:

  1. Och jag fick tillbringa några trevliga timmar med min goa dotter på shoppingtur. Det kan man leva på länge. Många julklappstips fick man också.
    /Mamma

    SvaraRadera
  2. Tja, varför inte...? Lite pyssel är alltid trevligt! Kanske kan jag hitta min inspiration till att "pärla" igen? Annars kan jag dricka kaffe och fika under tiden som du "pärlar"... ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Vi kan ju hjälpas åt att pärla! Annars fikar vi bara om vi inte har några idéer... För DET kan vi ju.

    SvaraRadera
  4. Ja, vad mysigt!! Jag kan också tänka mig en kväll med pärlor, fika & sällskap!!! Om jag har en kväll ledigt dvs.... :)

    Kramen

    SvaraRadera