torsdag 29 oktober 2009

Motion

Äntligen har jag blivit frisk från alla krämpor jag haft den senaste tiden - bl.a denguefeber och förkylning med en ilsken hosta. Nåja, lite hosta har jag kvar men den dämpar jag med medicin nu. Och är man bara frisk så är det gymmet som gäller. Jag har varit intelligent nog och utmanat en arbetskamrat ( men ev. blir vi flera arbetskamrater... ). Så till våren ska vi springa Blodomloppet i Malmö. Amatörer som vi är så tar vi "bara" 5 km-rundan. Det är ju inte så långt egentligen men jag är som en elefant på löpbandet! Däremot tycker jag det är väldigt skönt att få gå/springa på löpband med hög musik i öronen. Man behöver inte tänka på någonting. Bara tömma hjärnan efter en dags arbete. Härligt! Sen kan man ju lika bra passa på att lyfta lite skrot när man ändå är på gymmet. Det är inte så mycket med mina armmuskler så de ska tränas lite de också.
I övrigt kan jag berätta att min timme på gymmet idag är det enda positiva som hänt på hela dagen. En riktigt värdelös och supertrist dag har det varit. Men nu lägger jag den bakom mig och hoppas på lite optimism när jag vaknar i morgon. Då är det ju FREDAG!

2 kommentarer:

  1. Flitiga-Lisa, där!! Det vore väl självaste fan om jag inte fick köpt mitt träningskort snart! Jag hänger snart på dig, Maria! Så gött att få träna järnet efter jobbet och sen hem och duscha och känna sig tillfreds! Heja, heja!!
    Och du... TACK för hjälpen med de förbannade blockordrarna idag! ;-)

    Ja, imorgon är det FREDAG och om jag inte minns helt fel så visst nämnde väl Ulrika att hon och Emma skulle bjussa på frukost imorgon?? :-) Det ska bli gott!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt höra du känner dig frisk igen. Ja komma igång och träna är inte dumt. Gammal människa blir som ny. Det är bara för lätt att spåra ur och låta annat komma före, så vi gamle är lite "periodare" därvidlag. Ha en skön helg.
    Kram IM

    SvaraRadera