onsdag 21 oktober 2009

Hemtrevnad

För er som inte vet så har jag flyttat till en bostadsrätt ( en fyra på 100 kvm ) i Skurup. Barnen har jag varannan vecka och det verkar faktiskt funka bra. De har aldrig varit så kramiga och goa som nu och verkar uppskatta all tid de får med mig. Dessutom är jag själv mycket piggare och gladare och orkar betydligt mer (förutom att jag just nu håller på att hosta ihjäl mig...).
Det finns en hel del att göra i lägenheten men jag lade allt krut på vardagsrummet först. Parketten slipades och jag målade taket, målade 3 väggar och fick hjälp av kompisar att sätta upp en tapet. Eller... ja hjälp... de gjorde allt. Det såg svårt ut med mönsterpassning så jag brydde mig inte ens om att försöka. Jag överlåter det till dem som är bra på det.
I helgen slet jag med att måla Antons rum. Jag har beställt en fotovägg till honom och de andra 3 väggarna skulle få färg på sig. Inte lätt att välja nåt som passar. Därför blev det en ljusgrön, Åhus Pärontoppsfärg som såg snygg ut. När jag målat allt kändes det som jag var på restaurang Macu Oriental.... nästan mintgrönt. Målade några mörkgröna vågräta linjer på ena väggen och sen höll jag tummarna för att Anton skulle gilla det. Det gjorde han! Nu är det bara fotoväggen som ska upp och sen måste det bli ett "litet" besök på IKEA. Det nya varuhuset öppnar idag i Malmö men jag tänker INTE köra dit denna veckan. Är säkert packat med folk där...
Alla andra större projekt får vänta, såsom måla uterummet, till våren. Nu vill jag ha lite lugn och ro. Lite pyntande blir det nog och snart är det jul! Måste bunkra värmeljus. Myspys.

5 kommentarer:

  1. Ja, du har verkligen fått fint i din lilla lya! Men man kan inte få klart allt på en gång, även om man gärna skulle vilja. Rom byggdes inte på en dag... :-) Man måste pusta ut mellan varven och njuta lite oxå!! Bara va', liksom. Eller hur?
    Absolut måste vi boka in vår bakdag med pågarna snart! Vad sägs om ett lussebak?

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Jaaa lussebak blir jättebra. Kanske kan göra lite knäck och kola o sånt mumsmums också.. Det kan man göra i november va? ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, du har verkligen fått det riktigt fint i din lilla lya :) Jo, mönsterpassning var det ja.... hmm.. men bra blev det!

    Skall bli spännande att få se Antons gröna fina rum!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul! Vad fint det ser ut i lägenheten! Stor kram Frida

    SvaraRadera
  5. Ser ut som du fått det rikigt mysigt ju!
    Kommer och hälsar på dig en dag, det är bara den där tiden som ska räcka till du vet.. ;) Kram

    SvaraRadera