tisdag 27 oktober 2009

Tisdagsmat

Visst är det svårt och faktiskt ganska trist att planera vad man ska äta? Själva matlagningen är rätt ok tycker jag. Det är ju bara det där med att komma på VAD man ska äta. Särskilt svårt är det med vardagsmaten. Varannan vecka är jag ju själv och behöver inte tänka på att barnen måste tycka om det jag lagar. Det utökar ju valmöjligheterna avsevärt. Därför blev det spenat och fiskpinnar till lunch idag. Till middag smällde jag till med en Kasnock´n! Det känner ni inte till va? En kompakt maträtt som består av spätzle, smält ost och stekt lök. Helt vegetariskt alltså och den lägger sig som en klump i magen. Äter det ofta i Österrike där det serveras direkt ur en stekpanna och med en enkel salladsskål till. Nu blir det inte riktigt samma känsla här hemma som när man sitter i en liten hütte på en alpsluttning och med en stor fin Gösser bredvid... men smaken är det inget fel på här hemma. Enda nackdelen är att det blir VÄLDIGT kletigt i köket när man gör spätzle. Eller så har jag bara fel teknik :-)


Recept? Javisst! Lägger det ute till höger på bloggen. Smaklig spis!

4 kommentarer:

  1. Varför inte en Kaiserschmarren? Något godare finns inte.
    /Mamma

    SvaraRadera
  2. Det gjorde jag förra veckan minsann! Anton tyckte om det men inte Wilmer...

    SvaraRadera
  3. Blir det tråkigt att laga mat för en pers så laga för två och skicka den andra portionen till Solgatan 18A. //Brorsan

    SvaraRadera
  4. Eller så får den boende på Solgatan 18A ta sig till Skurup för att hälsa på sin bästaste syster lite oftare? Har alltid mat över så du är välkommen!
    Kram

    SvaraRadera