lördag 7 november 2009

Julbak i november!

Igår tjuvstartade vi julen. Det blev minsann pepparkaksbak på Enskiftesgatan! Råkade nämligen springa förbi kyldisken på ICA häromdagen och där låg ju pepparkaksdegen färdig och kallade på mig. Dessutom var båda barnen sjuka igår - Anton hostade rejält och Wilmer hade ganska hög feber som jag dämpade med lite piller. Så mellan febertopparna kavlade de deg och stansade ut roliga figurer. Kanske inte julmotiv direkt - dinosaurier, händer, fötter, motorcyklar och hajar - men några gummor, gubbar och grisar blev det. Och degen är ju sååå god så det blev inte jättemånga färdiga kakor men det kvittar ju. Mest lite tidsfördriv. Jag blev riktigt sugen på att få pynta med ljusstakar och tomtar men jag får väl tåla mig några veckor till. Jag älskar julen och skyndar mig att pynta och låter det stå kvar så länge som möjligt.
Mitt stora dilemma i år blir var jag ska ställa julgranen!?!

2 kommentarer:

  1. När du nu har plockat ner vindruvorna så är det ju perfekt till granen.
    /Mamma

    SvaraRadera
  2. Nä, ställ inte granen i uterummet! Det brukade min farmor göra när hon bodde i sitt hus och ett år hade hon väl fått tag på den grannaste granen i stan som dessutom inte barrade. Alls! Så där stod den och lyste upp så fint i all sin prakt ända fram till påsk. Typ... "Ah nä! Ente kan jag väl kasta ut en så'n granner gran?!" Amen jisses! :-) Nä, Maria, sätt granen där inne nå'nstans så den barrar ordentligt lagom till juldagen så att du kan kasta ut den sen! ;-)
    Puss & Kram!

    SvaraRadera