tisdag 24 november 2009

Ullared!

I förra veckan blev det hastigt och lustigt bestämt att jag, Jenny och Åsa skulle shoppa loss i Ullared! Det var ett tag sen jag var där och efter de roliga tv-programmen från Gekås så var vi bara tvungna... Hela grejen med att åka till Ullared är så kul. Det är inte bara shoppingen som hägrar utan även bilresan, lunchen, kryssandet mellan småbutikerna utanför, att titta på andra tosingar som springer runt o plockar ner i vagnen och kampen om det längsta kvittot. Wow! Tror att många som inte varit där har förutfattade meningar. Jag har varit där med mina föräldrar när jag var liten och tyckte bara det var jobbigt och tråkigt (men vilka barn tycker det är kul att handla kläder?). Jag har varit där som vuxen innan jag fick barn. Jag har varit där med barn i magen, med barn i vagn och nu som vuxen med barnen lämnade hemma. Så jag har sett många förändringar genom åren och alla har varit till det bättre. Man kan knappt tro att det är samma affär som när jag var liten! I love it!
Halv sex lämnade vi i alla fall Skurup och 2 tim senare var vi framme. Nästan inga bilar på parkeringen och knappt någon kö. Vi greppade vars en kundvagn och sen körde vi gång upp och gång ner i drygt 3 timmar. Min vagn var överfull medan de andra tog det lite lugnare. Fixade en hel del julklappar och kläder till barnen. Lite tomtar och julstjärnor fanns det också plats till. Och så det obligatoriska: Plastpåsar, plastfolie och schampo. Vågar inte berätta vad notan slutade på... men kan ju säga som så att jag aldrig handlat för så mycket förr i Ullared. Men det dröjer tills jag är i klass med Rose-Marie o Kjell.
Vi lyckades inte hitta och fotografera Morgan på lagret men Jenny nöjde sig med ett foto på Ghassan i korvkiosken och Boris, Gekås VD. Åsa och jag höll oss i bakgrunden då.
Det blev en god lunch tillsammans med min moster o kusin ( som oxå hittat dit ) och många glada skratt. När de två sen begav sig in på Gekås efter en vagntömning så klämde vi in oss i Åsas bil. Det var TRÅNGT, men inte så trångt att vi inte kunde stanna på Center Syd och handla upp de allra sista slantarna. Vi var hemma i Skurup vid halv fem redan och vilken trevlig dag vi hade! Tack Jenny o Åsa för en superdag. Det gör vi väl om?

4 kommentarer:

  1. Tror att många som aldrig varit i Ullared och handlat åker dit nu när TV-serien visas på TV. Jag har inte varit där så många gånger, men håller med dig om att det faktiskt är en himskt trevli' affär att göra av med lite pengar i! Till och med min man har nämnt att han vill åka dit... What!!!?? Annars hänger jag nog gärna med fram mot vårkantenm, om du tar en ny tur dit då :-)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Jag såg Jennys foton på FB, hon är härligt tokig den människan.
    Jag tror att även den mest shoppinghatande personen skulle kicka igång på Ullared och komma ut med ett alldeles för långt kvitto.

    SvaraRadera
  3. Hahaha,ja vilken rolig dag vi hade.Tyvärr hittade vi inte Morgan,men vi ska ju snart upp igen....Ääääääälskar Ullared!
    Kul att du la upp den absolut bästa bilden på mig......hm,jag ger igen.
    Kram J.Kroon

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha
    Tack själv för en trevlig dag...

    kram Åsa

    Absolut gör vi om detta!!

    ps. saknar dig på FB ds.

    SvaraRadera