söndag 29 november 2009

Juletid

Veckan har varit hektisk! Tack och lov hade jag ju en facebookfri vecka ( och det gick jättebra! ) så det sinkade mig inte ett dugg. Jag har varit i Ullared o shoppat, i Malmö centrum och shoppat och igår hann jag även med att shoppa på Bo Ohlsson! Inte många klappar kvar att handla nu. Aldrig i världshistorien har detta hänt mig. Nästan alla är inslagna i papper också. Så skön känsla det är. Visserligen ekar det i plånboken nu och det lär bli makaroner ganska många kvällar fram till nästa lön men det kan jag stå ut med. Tror även att barnen är nöjda med det, bara det finns ketchup.
Lite julpyntande har det också blivit. Det är så mysigt att tända levande ljus. Enda positiva med denna årstiden... Hittade lite fina saker på Butik Torsvik också ( www.butiktorsvik.se ). En jämnårig f.d. fotbollskamrat som startade en butik utanför Skivarp för 4 år sedan. Nu jobbar min kusin också där. Där finns ju hur mycket saker som helst! Massor av presentartiklar, tomtar, te, skorpor, smycken och gud vet allt. Det är nog en sån butik som man kan åka till ofta och ändå hitta nya saker varje gång. Himla trevligt och jag kan absolut rekommendera ett besök där!
Idag kom Christofer och barnen och familjen Månsson på lite glöggmys. Jag hade svängt ihop en kaka som jag aldrig bakat förut och den verkade bli godkänd. Det som blev över åker med till jobbet i morgon. Jag kan inte låta bli att äta om den står kvar här hemma och det är ju inte riktigt bra. Bättre att bjuda bort den. När vi var uppvärmda traskade vi upp i byn för att gå på julskyltning. Det är egentligen ingen höjdare här i Skurup. Inte mycket att titta på. Men det var härligt väder i alla fall och vi träffade några bekanta på vår väg som slutade på pizzerian. Beställde lite mat att ta med hem. Anton ville ha kinamat sa han - vilket betyder att han vill ha köttbullar med pommes från kinarestaurangen. Det var en trevlig eftermiddag/kväll med 4 totalt utflippade, busiga ungar... Att de orkar! Jag är i alla fall helt slut i rutan och nu är det läggedags. Tror jag ska låta barnen sova i min säng i natt. De tjatar så om det.
GODNATT!

1 kommentar:

  1. Guuud vad skönt det måste vara att vara klar med alla julklappar, måtte vara en skön känsla :) Jag hoppas ni sponsrade JAIF´s F97 med lite lottköp när ni var ute på er runda, synd jag missade er!!

    SvaraRadera