torsdag 5 november 2009

Och så går det upp och så går det ner

Svängiga dagar var det här. Har, som ni säkert vet, haft lite tråkigt på mitt jobb ett tag. För lite att göra. Understimulerad som det så fint heter. Jag måste ha mycket att göra för att fungera. Det betyder inte att jag stressar utan jag kallar det för att ha många järn i elden. Många bollar i luften. Eller vad man nu vill kalla det. Mestadels handlar det om positiva bollar - inte alltid dock. När alla dessa bollar hamnar på rätt plats så ger det mig en härligt upplyftande känsla av att kunna prestera. Att klara av något. Att känna sig betydelsefull. Inte bara glida runt och vara "ingen". Jag vill vara "någon". Någon som folk minns. Någon som folk uppskattar för den man är. Någon som vill hinna uppleva så mycket innan det är för sent. Sån är jag. Få lite bekräftelse och ett uppmuntrande "f-n vad du gjorde det bra" eller "klart du ska våga" eller "du gör helt rätt" och framförallt "tack för hjälpen". Såna enkla meningar att säga men ändå så svårt i detta samhälle. Har nu haft 2 fullmatade dagar med sådana uttryck sagda till MIG. Lilla MIG. Och dessutom på jobbet! Hallelujamoments! Så trots en envis hosta, en hostig son och en febrig son så sitter jag nu här hemma och ler och gläds åt livet och alla dess utmaningar. Natti natti på er allihopa! Njut av livet och slösa inte bort tiden med att grubbla på en massa. Positive thinking!

5 kommentarer:

  1. Så sant så vännen!! Och du e bra och duktig och du är definitivt "någon"!!

    Puss & kram

    SvaraRadera
  2. ABSOLUT är du DU! Jag är glad för att just du är du och för att du finns i mitt liv! Och att få positiva kommentarer blir vi väl alla glada av... Klart att du (och jag oxå för den delen) är betydelsefull! Och du har helt rätt i att vi alla borde bli bättre på att ge komplimanger och positiv feed-back eller bara säga "Tack för hjälpen!" till våra medmänniskor! Positive thinking - HELT RÄTT!!! Heja oss! ;-) Pussokram!

    SvaraRadera
  3. Ja heja heja! Vi är helt klart någon!! VI E BÄST!! ;)
    Kram på dig Jenny S

    SvaraRadera
  4. Du är du och känn dig nöjd med det, och njut av livets goda så går resten lättare. Tyvärr består inte livet bara av en dans på rosor, men prövningar är till för att övervinnas.
    Tusen tack för en trevlig kväll och jättegod mat.Roligt att se ditt mysiga hem. Där ska ni väl kunna trivs.
    Kramar från oss/ IM
    .

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med alla talare!
    Och jag är jätteglad att få vara din vän!!Hoppas vi kommer va det för alltid.
    Kram Jenny K

    SvaraRadera