söndag 8 november 2009

Idol 2009

Nu måste jag bara diskutera lite om Idol! Såg inte så mycket av programmet i början av säsongen. Någon enstaka audition med en massa typer som trodde de kunde sjunga... Nu är jag helt såld. Programmet blir ju bara bättre och bättre! I fredags fick jag ordentlig gåshud av Eriks framträdande trots att det är en låt jag aldrig gillat. Han är ju en gudagåva röstmässigt. Blir bara bättre och bättre och just nu hoppas jag att han vinner hela skiten! Heja heja!
Äntligen åkte Rabih ut - fattar inte hur han klarat sig så länge. Kanske många småtjejer som tycker han är snygg? Inte vet jag men sjunga kan han inte! Mariette är väl duktig men kan redan allt verkar det som. Hon klarar sig på egen hand tror jag. Tove: Sockersöt 16-åring som ger mig rysningar i kroppen när hon klämmer i ordentligt i låtarna. Mysiga rysningar!
Reza har också en speciell och härlig röst men gör konstiga låtval tycker jag. Härligt röda "lappar", haha.
Calle blir jag inte riktigt klok på. Hmm... han har ju en grym röst men jag ser inte honom som någon med star quality.
Och så till sist - Eddie. Du är välkommen hem till mig precis när du vill! Utseendemässigt min drömkille!!! Bara smälter... suck... får nog slänga in en röst till honom nästa fredag så han får stanna kvar någon vecka till bara för att jag ska ha något att titta på. För det känns som om han hänger i riskzonen nu när Rabih åkt ut. Tyvärr är det nog hans tur om han inte får till ett kanonnummer.
Vad tycker ni???
Tjillevippen

5 kommentarer:

  1. Håller med dig om alla idolerna. Fast Inte vill jag lägga beslag på Eddie, men det är ju jag det.
    Hoppas grabbarna piggnat till igen och du får bukt med hostan.
    Kram IM

    SvaraRadera
  2. Erik är bra... men Mariette ska vinna (tycker jag)!
    /Ann-Lis

    SvaraRadera
  3. I LOOOVE IDOL!! Håller helt med om deltagarna. Fast jag blir inte sur om du tar Eddie, Maria! ;-) Not my kind of guy... Visst ser han bra ut, men that's it. Jag tycker att den där tråkmånsen Andreas i juryn är betydligt snyggare! Sikken tur att smaken är som baken, va? Och Mariette... Att hon hängde litta löst i fredags kunde jag inte låta bli att gotta mig en aning åt. En litet uns mer ödmjukhet hade inte skadat där, va? Visst, förmodligen kräv s det att man har lite skinn på näsan och är lite kaxig i den branschen, men ödmjukhet är ALDRIG fel! Så den lilla knäppen på näsan kunde hon gott ha, tycker jag! HA!
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Till min förra kommentar fick jag ordet "patte" att verifiera innan publicering!

    SvaraRadera
  5. Hahaha vad roligt. Håller med om att det var lite skönt att se Mariettes sura min när hon hängde löst... hon är allt lite kaxig den lilla tösasnärtan.
    Ja, ge f-n i Eddie - han är MIN!

    SvaraRadera