torsdag 12 november 2009

Ont ont ont

Oj vad fort denna veckan gick då. Snart fredag och inget bloggande sen i söndags. Det har varit mycket aktivitet varenda kväll och det är så skönt! Måndagkväll kom jag hem sent från jobbet. En kollega var sjuk och pga månadsbokslut så hoppade jag in och gjorde en del av hennes jobb. Därför hann jag inte riktigt med mitt eget. Stannade gärna kvar och gjorde färdigt det jag skulle. Tänk att bara lite MER jobb gör att jag trivs jättebra!! Har länge trott att det är jobbet jag är trött på när det egentligen är avsaknaden av jobb jag tycker är skit. Önskar bara att jag kunde få fler arbetsuppgifter. Inte bara när andra är sjuka.
I tisdags var det träning på schemat och jag tog nog i LITE för mycket för det var ju en hemsk träningsvärk jag fick! Att jag sen slarvade med stretchingen gör ju inte saken bättre. Den är så viktig ju. Ajabaja. Skärpning! Jenny o jag beställde vars en sallad som vi mumsade i oss här hemma hos mig. Lite te och en massa prat. Vi får ju inte vara sociala på Skanem så då får man ses på kvällarna i stället. En trevlig kväll.
Igår hade jag 4 tjejer på besök för att planera in en vårfest. Det brukar ju bli en fest varje år och så ska det bli även 2010. Nu ska det bokas lokal, fixas musik och mat, ordna buss, inbjudningar och snapsvisor med mera! Oh lalala vad kul och vad bra att vi är många om det. Jag bjöd på min favoritthairätt kyckling med cashewnötter och en nybakad kaka. Så kul att träffa alla härliga tjejer!
Efter dagens arbete stack vi, Jenny o jag, direkt till gymmet igen. Kan berätta att nu har jag ONT i kroppen. Måste investera i ett par ordentliga skor. Får så ont i fötterna och knäna. Det är så illa att jag fick slänga i mig en värktablett och har sedan kl 19 bara legat på soffan och degat. Fysiskt helt slut! Så nu säger jag godnatt. GODNATT!

3 kommentarer:

  1. KUL med fest! Hoppas på en inbjudan! ;-)
    Skickar en STOOR kram och en STOOR blomma till dig här på bloggen som tack för hjälpen på jobbet! Och du, stick nu iväg och köp ett par nya dojjor i helgen så du slipper få ont i knäna nå't mer!
    Pussokram!

    SvaraRadera
  2. Japp har redan bestämt att i morgon förmiddag ska jag ta mig till sportaffären och investera i ett par skor! "Kvistar vad det kottar" är ju ett bevingat uttryck i min släkt och den linjen kör jag på imorrn.
    Klart man hjälper till om man kan. Jag får så mycket energi av dig ju!

    SvaraRadera
  3. Och fantastiskt god var maten!!!! OCH kagan!! Ja, det skall verkligen bli kul med en fest till våren!!

    Kraaam

    SvaraRadera