lördag 26 december 2009

Julen är över!

Det var julen 2009. Här går det undan! Vi började firandet lillejulafton hos pappa o Gunnel. Christofer var också med liksom min bror. Massa god mat som vanligt. Och man äter för mycket av allt. Som vanligt. Barnen hade ingen större aptit denna dag (jämfört med årets övriga dagar) utan försökte mest få tiden att gå tills det var dags att dela ut julklapparna. De verkade helnöjda med alla fina paketer och sysselsatte sig sen hela kvällen. Vi gamla spelade lite spel också. Barnen och Mattias sov hos mig och på julaftons morgon öppnades ännu en omgång julklappar. Dem som kom från mormor och Gert. På eftermiddagen gick barnen till C medan brorsan och jag blev upphämtade och körda till min moster och där väntade ännu mer mat och ännu fler julklappar. Jag fick bl.a ett Wii Fit Plus så nu ska här tränas!!! Avslutade kvällen med julklappsspelet. Himla trevligt!
Juldagen blev en effektiv dag för mig även om kroppen egentligen bara ville sova. Åkte först till sjukhuset för att hälsa på min älskade farmor. Lunch (läs julmat) hos pappa och sen kom Wilmer hit och vi fixade en massa på hans rum. Satte upp hyllor och gjorde fint i lådor och på hans skrivbord med alla nya grejor han fått. Lade lite pussel och hade jättemysigt. En sväng till återvinningsstationen hann vi också med innan han skulle hem igen till C. Tillbringade hela kvällen i soffan för att titta på Vänner.
I morse knallade jag till gymmet för att springa och styrketräna lite. Så skönt!!! Förstår varför så många har som nyårslöfte att gå ner i vikt. Det är ju hemskt vad svullen man kan känna sig av all julmat och choklad och julmust mm. Nu ska det väck! Har även tränat på mitt Wii Fit en stund idag. Yoga är jobbigt! Särskilt när man är vig som ett kylskåp... Ledig hela nästa vecka och det känns sååååå ljuvligt!

1 kommentar:

  1. ska försöka att vara så duktig som dig,har ju några jular att träna bort...
    ha det/Janne P

    SvaraRadera