lördag 2 januari 2010

2010

Detta nyåret hade jag förmånen att få fira tillsammans med en fantastisk vän som flyttat från Skåne för många år sen och bosatt sig i Mariestad. Därför träffas vi inte så ofta. Men jag och barnen tog tåget upp till Skövde, via Göteborg, i onsdags. Där blev vi upphämtade av Camilla för att börja med en vända i ett köpcentra. Det var rejält kallt och gott om snö där uppe. Barnen blev lite blyga när de träffade Camillas barn Amanda och Hanna. Det tog nån timme innan de började prata med varandra och det gick till så att Hanna fick skälla på dem för att de höll på att riva hennes rum... Haha, pojkar ÄR vildare än flickor.
På kvällen beställde vi thaimat och sen fick jag dricka lite rödvin. Premiär!
Nyårsafton storhandlade vi innan frukost ( frukost kl. 12.30... ) och förberedde lite inför kvällen. Ett par vänner till Camilla o Robban var inbjudna och de hade en pojke och en flicka. Så det var fullt ös på kvällen. Vi åt gratinerad hummer till förrätt, inbakad fläskfilé med rostade rotfrukter och potatisklyftor till varmrätt och till sist sorbet med bär o mango. Sen var vi MÄTTA!
Nyårsdag gick Robban med barnen till pulkabacken. Vi mammor gick dit en stund senare men jag höll på att frysa häcken av mig så vi stannade inte så länge.
På kvällen åkte vi hem igen och nu har vi 2 lediga dagar till. Sen är det dags för mig att börja jobba igen. Och att ta tag i min träning på allvar. No excuses!

1 kommentar:

  1. Låter som om du hade en trevlig nyår, där uppe i norr.
    Ja, nu känns det (igen..) som om det är läge att börja tänka på mat, träning och hälsosamt leverne...Och du, den där dåliga ursäkten om att inte ha några rena trosor till efter träningen, går vi väl inte på fler gånger??! ;-)

    Blev det nå't WII'ande idag? Pappsen tackade för hälsningen och hälsar tillbaka!

    Kramis!

    SvaraRadera