torsdag 28 januari 2010

Mer jobb!

Äntligen börja det röra på sig på jobbet! En hel del stora förändringar gör nu att jag får lite mer att göra. Det har rasslat till ordentligt i orderhögen den senaste veckan. Dessutom håller jag på att ta in offerter och jämföra priser för ett projekt. Idag fick jag även veta att jag redan nästa vecka ska få vara med och börja lära mig vårt nya datasystem som ska igång nu i vår. Jag kommer att vara en av flera s.k. superusers. Så himla kul ska det bli! Kommer att få lära mig programmet från grunden och jag ska tydligen också få äran att skriva manualer för min tjänst samt för lagerrutinerna. Längtar som sjuttsingen till tisdag då det sätter igång. Många tycker kanske att jag är knäpp som blir överlycklig över att få massa jobb, men det är hemskt att sitta och rulla tummarna på jobbet dag ut och dag in. Att inte få några stimulerande arbetsuppgifter utan göra allt på ren rutin och sen gå runt och ta jobb från andra kan ta knäcken på mig. Så gissa om jag är glad idag??!?! JAAAA!!!! Jippiiii!

3 kommentarer:

  1. Oj, här kunde jag hämta lite energi... jag har väl närmast inställningen att jag fasar inför tisdag... men jag ska försöka tänka lite mer som du, att jag fått äran att vara en av de första som får lära mig!! Kram/anneli

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hoppas du får massor att göra, för då trivs du bäst. Dessutom är du duktig på att utföra de jobb du blir erlagd. Det kommer att gå bra.
    Kram / Mamma

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja grattis till dina kommande arbetsuppgifter. Du är visst precis lika "knäpp" som jag eftersom jag känner precis likadant angående att ha för lite att göra. Bäst är det om arbetsdagen innehåller lite mer att göra än man hinner med. Det gör ju att man måste prioritera och då blir oftast de viktiga uppgifterna utförda medan de oviktiga inte görs. Angående superuser-rollen tror jag att det kommer att gå alldeles utmärkt för dig. Det kommer att bli stimulerande. Ask me!
    //Pappa

    SvaraRadera