söndag 20 december 2009

Vinterland

Detta är mina barn. Jag hade nästan glömt hur de såg ut för sedan det började snöa i tisdags har jag knappt sett röken av dem. Varje ledig stund har de rullat runt i snön, skottat gångar, byggt igloos och åkt pulka. Det var 2 år sedan de lekte i snön och det märks att de saknat den. Det har snöat oavbrutet i flera dagar och det är inte helt lätt att ta sig fram. Idag plumsade vi upp till morfar och Gunnel och stundtals hade vi snö upp till rumpan! Vägarna var täckta av hårt packad snö och det är en ovanlig syn här nere i Skåneland. Oftast hinner det töa till slask innan det landat på marken. Föredrar som det är nu faktiskt (om jag måste välja...). Och för barnens skull hoppas jag att det får ligga kvar till julafton i alla fall. För min egen skull hoppas jag att någon snäll varelse skänker mig en flygbiljett till varmare land där man slipper thermobyxor, raggsockar, halsduk och kalla fötter. Vill ha bikini och flipflop. It´s that simple!

3 kommentarer:

  1. jag vill också ha flipflop och bikini!!! Gillar inte denna kylan. Men vad mysigt att ni i skåneland fått så mycket snø. hoppas vi i Vbg också får det! kram

    SvaraRadera
  2. Ja men visst är det mysigt med all snön!!! Det blir ljust och fint där ute!! Nu känns det verkligen som jul. Ja, vem hade inte heller egentligen gått i bikini och flipflop.... men efter vintern kommer sommaren Maria!! Hang on there!!!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Tomten kanske kommer med ett par extra raggsockar, det vore väl mysigt? Alternativ till biljetten.

    Kram /Mamma

    SvaraRadera