lördag 5 december 2009

Full aktivitet

Lite bättre humör idag...
Rivstartade dagen med att sätta igång diskmaskin och tvättmaskin. Sen skrev jag en hel massa julkort och barnen hjälpte mig med sina autografer och att sätta på klistermärke och frimärke. Det gick som en dans! Nästan soligt ute och vi knallade upp i byn till pappershandeln. Behövde fler julkort och fixade dessutom ännu en julklapp. Perfekt! Träffade på min kusin och hennes två barn och så bestämde vi att en fika på Centrum skulle sitta fint. Kaffe o en räkmacka (som Anton åt det mesta av...) slank ner och sen traskade vi hemåt igen. Ett halvgammalt bröd skänkte vi till ankorna vid dammen på baksidan av lägenheten. De var inte särskilt hungriga men barnen var nöjda ändå. Rosiga om kinderna satte vi sen igång en lussekattsdeg på jäsning.
När lussekatterna var klara åt vi några stycken direkt och resten åkte i frysen. Sen väntade nästa projekt. Uppsättning och inkoppling av tv + video på Wilmers rum. Hej hopp, fram med borrmaskin, pang in med mollypluggarna och där satt tv:n! Duktig jag. Sen tappade jag ett videoband i golvet. Ajöken med Shrek. Tog den nästbästa filmen - Stuart Little. Jaha, den åt videon upp. Wilmer önskar sig en ny video i julklapp... Hade i alla fall en tv-antenn och jag ställde in alla kanalerna - SÅNT klarar jag av. Nemas problemas! Skönt att ha något att göra och slippa TÄNKA så mycket.
Middagen är avklarad. Enkelt och bra. Kassler och ris. Gjorde en brun sås. Wilmer gnällde och sa att han ville ha svampsås utan bitar. Sa att den bruna såsen var svampsås utan bitar.... Han smakade och sa: "Jaaaaa, vad god den är!" Lättlurad.
Nu har det gått en halvtimme sen vi åt så som på en given signal är Anton hungrig igen... nu blir det risgrynsgröt och saftsoppa. Matkontot ökar med 500% varannan vecka!! Som de äter de där ungarna! Får väl se det som ett gott betyg på min matlagning!?!!?

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du känner dig bättre idag!

    Ja,vad duktig du är!!! Mollyplugg är bra och ha :)

    Här blev det bakad potatis til middá, gott det med! Ja, det där matkontot lär nog inte bli mindre för din del med 2 pågar :)

    Ses imorgon!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vänta bara tills de går direkt från middagsbordet, bort till kylskåpet, för att kolla om där är något ätbart. Det är så det skall vara.
    Kram/Mamma

    SvaraRadera
  3. Det var ju tusan vad du varit redi' ida'! Det har inte jag... Det mest aktiva jag gjort är väl att ha sytt upp 2 par byxor till N. Inte alltför ansträngande...
    Skönt att höra att du känner dig lite piggare!
    Ses imorr'n!
    Kramis!

    SvaraRadera