tisdag 23 februari 2010

Äventyrsbad

Äntligen är det sportlov för barnen! Jag upptäckte för någon månad sen att jag har föräldradagar kvar att plocka ut och det var jag tvungen att göra innan 4 april då Wilmer fyller 8 år. Alltså kan jag vara hemma hela denna veckan med barnen så de slipper gå på fritids. Igår gjorde vi absolut ingenting. Det snöade och vi var allmänt trötta hela högen så det blev bara lite wii-spel. Man blir som barn igen när man spelar Super Mario!! Tack brorsan för spelet :-)
Efter att ha fått köksfläkten rengjord i morse packade vi badväskan och körde till Lågedammsbadet i Hörby. Det är nyrenoverat och hur fräscht och kul som helst. Där fanns klättervägg, hopptorn, trampolin, vattenrutschkana, varmvattenbassäng och jacuzzi m.m. Inte ens dyr entré - 45 kr för barn, 65 kr för vuxen. Ungarna var i extas och sprang mellan de olika attraktionerna för att hinna med så mycket som möjligt. De slog volter, gjorde "bomben", dök från trampolinen och klättrade nästan hela vägen upp på väggen! Vilka vatttendjur de är båda två. Hade knappt hjärta att säga till dem när det var dags att köra hem. Varje gång de sprang förbi mig log de stort och sa: Mamma, detta är KUL!!
Vad jag önskar att det fanns någon mångmiljonär som ville investera i ett äventyrsbad i Skurup. Kommunen får ju aldrig tummarna loss utan pratar mest om att bygga tak över badet. Wow... Nej, det skulle funnits en rejäl simhall, med roliga attraktioner som lockar folk från mer än Skurup. Tänk vad många arbetstillfällen som skulle skapats! En simklubb? Vattengympa? Rehabilitering? Relaxkvällar? Massage? Och en massa SKOJ för både barn och vuxna. JAG skulle i alla fall köpt ett årskort för att slippa köra genom halva Skåne för att få njuta av ett varmt bad. Nån som har några miljoner över!?!? Inte jag tyvärr.

1 kommentar:

  1. Jag jobbar på att få ihop den första miljonen.
    Kram / Mamma

    SvaraRadera