söndag 14 februari 2010

Musik

Åh vad jag är glaaaad!!! Hela veckan har det liksom varit såna positiva glada härliga känslor i min kropp. Och det är inte ens vår! Allt känns så enkelt och kul. Vad har hänt med mig??? Har gått omkring med ett leende på läpparna sen jag kom hem från Finlandskryssningen. Märkligt. Jag har fått sån lust att dansa loss här hemma. Just denna veckan har jag helt snöat in på dansband. Va? Jag? Ok, jag är allätare när det gäller musik och visst kan det skifta från dag till dag vad jag vill lyssna på. Nu är det en låt jag hör dagligen på radion o jag har ingen aaaaning om vem som sjunger den eller vad den heter. Så jag sökte på dansband på Spotify och satte igång en lång lista. I fredags kväll precis innan läggedags hörde jag den äntligen! Den heter Underbar och sjungs av Scotts. Men innan dess hann jag höra en massa andra gamla godingar och de har jag gått o gnolat på nu i några dagar. Denna veckan har jag haft barnen och vi har sjungit ikapp på kvällarna. Falskt men hjärtligt... "Jag ringer på fredag, så ses vi på lördag..." tralalalala. Nu är barnen lämnade och jag passar på att tömma min bag-in-box och har skruvat upp volymen aningen för högt för att grannarna ska uppskatta det och rockar röven av mig själv ;-)
Och om Melodifestivalen 2010 säger jag bara "Heja Eric Saade"!!!!! Som jag har tjatat den idag. I lööööve it!

1 kommentar:

  1. HÄRLIGT!!! Rocka på du, bara! Ibland är det fint o lyssna på kasedans. Liam sjöng här om dagen: Jag måste ringa Carina..... Får inte glömma det... (??!??!?!) Och jag har inte ens spelat den här hemma! Lyssnar ungarna på dansbandsmusik på fritids nu för tiden??

    KRAAAAM

    Ses på onsdag!

    SvaraRadera