fredag 30 april 2010

Tiden rusar

Jag förstår inte vart tiden tar vägen! Nu har hela april också försvunnit. En turbulent månad med tanke på både väder & vind och humör. Men det är ju så april brukar vara och nu hoppas jag på lite stabilitet. Lugn och ro i kropp o själ.
Precis som förra månaden finns det massor att göra på jobb och jisses vad roligt det är att gå till jobbet nuförtiden och veta att jag kan sysselsätta mig hela dagen och slippa rulla tummarna. Då trivs jag som bäst! Har dessutom fått chansen att berätta för chefen att jag vill ha fler utmaningar att sätta tänderna i - hoppas de får ändan ur vagnen och ger mig det också!
Kvällstid varvar jag ner med wii-spel. Just nu är jag inne i Super Mario-träsket och kan knappt slita mig så klockan kan bli både elva och tolv på natten innan jag kommer i säng. Ni som känner mig vet att jag normalt sett sovit några timmar då. Ingen kvällsmänniska nä. Faktiskt inte heller morgonmänniska. Har börjat med den dåliga vanan att snooza på morgnarna men inte fasiken är man piggare när klockan ringer för tredje gången. Så egentligen är det lika bra att stiga upp direkt... fast det ÄR ju så skönt att ligga och dra sig.
Hade en supermysig "dejt" i veckan också. En tiopoängare hälsade på och riktigt trevligt var det. Fick mig på så gott humör så jag har gått med ett leende på läpparna ett par dagar nu. Känns som om det håller i sig ett tag till och det är ju skönt. Behövs verkligen en ljusglimt i mitt liv nu.
Ikväll hade jag räknat med ett lugnt valborgsfirande hemma, inga vänner som hört av sig nä. Bortglömd förmodligen. Jag är väl en sån som trillar mellan stolarna? Men som tur är blev jag bortbjuden på kålpudding hos pappa o Gunnel och det är ju en av mina absoluta favoriträtter! MUMS! Ska äta som en häst!
I morgon återupptar jag löpträningen med Ulrika eftersom hennes knä nu är bättre. Eller ja, löpning, imorgon mjukstartar vi genom att promenera i rask takt så hon inte kraschar knäet igen. Vore ju synd.
Trevlig Valborg på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar