fredag 16 april 2010

Vilket liv!

Det finns en rolig sida på nätet där man kan hitta Sveriges alla människor och deras födelsedagar, adresser m.m. Igår gjorde jag en sökning för skojs skull på min gata/mitt område. Jag fick en träff på 57 namn, de flesta lite äldre än mig... 40 personer är över 70 år. Den äldsta är 96 år. Åldersmässigt kommer jag på nummer 54 och det finns 3 personer som är yngre än mig. Inte undra på att här är lugnt o skönt. De flesta kan väl inte ens ta sig ur lägenheten själv?! Igår kväll efter åtta fick jag nog många att hoppa till. Jag hade ordnat så att en man med en liten grävskopa kom hit för att dra upp 2 stora rötter i min rabatt. Ja jäklar vilken åbäke han kom körande med! Den brummade och sprätte och hoppade fram som världens ångvält. En efter en gick mina grannar ut på sina terrasser för att se om det var världen som skulle gå under eller om det var krig på gång. Jag såg ansikten dyka upp i de flestas köksfönster och de var såååå intresserade av dagens händelse. Haha ja jag skrattade också ordentligt åt det. Grävningen var snabbt fixad och nu blir det en sväng till tippen med rötterna och sen kan jag göra fint i min lilla rabatt. Men jag kommer nog inte upp i mina kära pensionärgrannars klass - de har ju både tid och ork att sköta om sina växter. Jag ska dock göra mitt bästa!

1 kommentar:

  1. Alltid trevligt när det händer något. Det blir säkert fint i din täppa.
    Kram /Mamma

    SvaraRadera