tisdag 20 april 2010

Tandläkarbesök

I morse hade Wilmer en tid hos tandsköterskan för en vanlig kontroll. För en vecka sen hade han ordentlig tandvärk så det passade ju bra med ett besök. Vid röntgen upptäcktes att en tidigare lagning inte hade blivit så bra och att det fortfarande var hål i tanden (och dessutom inflammation). Så jag fick beskedet att de skulle ringa så fort de fick en ledig tid för att han skulle slippa ha ont. Körde till jobbet och hann precis starta min dator så ringde Folktandvården. Ny tid 10.40. Jobba i 2 timmar och sen iväg till skolan och hämta Wilmer igen. Tur man har lite flex att plocka av... En manlig tandläkare tog väl hand om honom - helt underbar var han mot min lille Wille. Efter ganska många bedövningar (han fick tydligen lika mycket som en vuxen karl!) och åtskilliga tårar fick tången jobba ordentligt. T.o.m. jag som stod bredvid kände mig rätt blek och menlös när han vrickade och drog så det knakade. Och ja ni ser ju på bilden så tomt det blev i munnen. Jag lät Wilmer stanna på mitt jobb några timmar tills det slutat blöda i munnen och sen fick Anton och Wilmer gå hem själv från fritids. Stolta som tuppar båda två! Jag känner mig också lite stolt, både för Wilmers skull och för att jag själv höll mig på benen när jag såg bedövningssprutan...

1 kommentar:

  1. Ni är modiga - båda två.

    Kram / Mamma-mormor

    SvaraRadera