söndag 2 maj 2010

Trädgårdsarbete

Det kliar i fingrarna nu när solen tittar fram och det knoppas överallt. Men min trädgård är bedrövlig. De tidigare ägarna har inte varit ett dugg intresserade och allt är vildvuxet. Visst, jag har väl inget större intresse jag heller men det beror nog mest på att jag inte vet hur man gör. Är väl inte direkt känd för att ha gröna fingrar... Men jag VILL ju att det ska bli fint här och har tyvärr insett att det inte går att göra allt på en gång. Typiskt för jag är ju sån att när jag väl bestämt mig för något så ska det bli gjort fortast möjligt. Har jag fått efter pappa!
Har funderat på att kanske ha ett Garden Party där jag bjuder in lite folk som kan tänka sig att hjälpa mig under en eftermiddag. Dels blir det inte så jobbigt om man fördelar arbetsuppgifterna och dels blir det mycket roligare om man är många. Jag kan tänka mig att bjuda på mat och dricka under hela dagen. Låter väl som en bra idé? Jag behöver:
* En som slipar och målar min trädgårdsbänk
* En som sågar ner en 3 meter hög cypress
* En som klipper gräset
* En som gör en snygg kant mellan gräset och rabatten.
* En som klipper häcken
* En som har bil och kör med skitet till tippen
* En som tar upp maskroser
* En som planterar växter i rabatten
* En som lägger ut småsten i rabatten
* En som rensar bort ogräset bland jordgubbarna
Precis vem som helst är hjärtligt välkommen hit!! Om vädret tillåter kommer jag att jobba i trädgården lördagen den 15 maj. Vi ses väl??

2 kommentarer:

  1. Gör som jag när jag har tradiga saker som behöver göras, lägg ut arbetet på din syster. //Brorsan

    SvaraRadera
  2. Låter spännande. Jag väljer mellan cypressen och gräset. Jag bestämmer mig senare!
    //Pappa

    SvaraRadera