tisdag 9 mars 2010

Hej vad det går!

Ojojoj vad det händer saker nuförtiden. Jag har hundra bollar i luften känns det som och ändå har jag full kontroll. Förutom att det går lite längre tid mellan blogginläggen... Men jag ser att ni som läser bloggen inte slutar att titta in här lite då och då. Jag har nog koll på er :-)
Jag är i full gång med att lära mig vårt nya datasystem på jobbet. Vid förra utbildningstillfället fick jag lära mig om CRM och kalkylering. Idag och i morgon kör vi Produktion och Logistik. Jag sysslar ju med lite av allt, inköpare som jag är, så jag behöver lära mig allt känns det som. Puh! Men va roligt det är! Är lite för ivrig ibland känner jag och skenar lätt iväg. Borde kanske bromsa lite? Fast det är ju inte likt mig, jag kör på som om varje dag var den sista. Varför mesa?
På lördag är det ÄNTLIGEN dags för min, Ulrikas och Cillas fest!! Det har varit mycket planering och många träffar för oss men nu har allt fallit på plats. Boka lokal, beställa mat, fixa musik, bordsplacering, baka kakor, handla en massa osv. I lördags var Ulrika o jag i Lund för att shoppa lite förbrukningsartiklar och framförallt för att hitta några kläder att ha på sig på festen. Det är ju inte det lättaste precis men med Ulrikas hjälp fick jag till det riktigt bra! Tack för det vännen! Idag har jag rivit citroner för glatta livet till min hemmagjorda citronsnaps. Ett måste! En gång om året "måste" det ordnas en sån här fest och det är nog en bra blandning av folk i år. Kommer att bli såååå roligt! Kommer kännas lite tomt på söndag när allt är över :-(
Efter jobbet i morgon är det dags att spela innebandy igen. Vi är två tjejer som spelar med en drös killar från jobbet i en liten gympasal. Max 3 pers/lag och det är rätt skönt att ha avbytare för det är en intensiv träning. 1,5-2 tim brukar vi spela och efter det är benen fulla med blåmärken som ser ut som bandybollar. Det är verkligen ingen sommarsport det där. Men hemskt roligt har vi och faktiskt är vi jätteduktiga. Tror att man blir det av att träna med killar om jag ska vara ärlig. Det blir helt annat spel än om man bara är tjejer.
På torsdag kommer en kusin o hennes barn hit på lite fika. Trots att vi bor i samma håla så ses vi nästan aldrig och det tänkte jag ändra på nu!
Och sen är det fredag igen och då ska det dukas i festlokalen, fixas med musiken och bordsplaceringen och allt annat runtomkring.
LÖRDAG - FEEEEST!!!!
Söndag - Sjuk...

1 kommentar: